Hari Ulangtahun Bersama

My ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

My Ticker

Friday 13 November 2009

Damia...Walker....

perlu ke nak beli kan walker utk damia...? kat umah pengasuh die akak tu dah letakkan dia dalam walker..walker tu akak tu punye la...ingat kan malas nak ajar damia dok dlm walker tu sbb die tak pandai duduk lagi..tulang belakang die tak kuat lagi utk support die duduk...tp akak tu kate elok je die dok dlm tu..akak tu bagi die makan pn letak die dalam tu...hermph...
walker ni pun bukan elok sangat...banyak keburukannya dari kebaikan....so, takyah beli la... kan...?

10 comments:

Anonymous said...

walker...bg aku kan...yg gud nye budak leh cpt blajar jalan n gune kaki dia...tp susah nk control..aleeya salo jatoh..kalo nk beli better walker yg bawah dia lebih lebar dr yg atas...ahaks...up 2 u la nk beli ke x..huhuhu

halina said...

hehehe....orait..nnt la survey2 dulu...

Ummu Jannah said...

bagi aku is a NO.. mak aku n mak metua aku pn setuju pasal tak pakai walker ni.. so aku pn tak pakai la.. insyaAllah..

eton, maybe dgn aleeya salu jatuh tu, die akan jd lbh kuat dan sihat.. lame2 die dh besa dgn sakit jatuh tu so die akn buat betul2 smpi tak jatuh.. hehehe.. blh ajar die guna daya tahan tu.. tu aku pnye pndpt la kan ;)

halina said...

mak aku pn cakap takyah..mak aku ckp kitorg adik beradik pn tak gune walker..n kalau gune walker nnt die tak merasa merangkak sume...erm..so the keputusan is tak beli gak..hehhe..sume nak beli pn payah gak...kalau sekupang dua takpe..ni beratus gak..uhuu...takyah la ye damia..belajar bejalan sndiri ye..takyah gune walker pn bole gak blaja jalan..heheh...

Ummu Jannah said...

ni budget punye olang.. hehehe.. betul gk.. mahal kan brg dorang nih.. takpe la.. anak baru sorang ;)

halina said...

bukan bajet...tp perbelanjaan berhemah..hehehhehe..bukan penting pn benda tu kan..hehhe...
dd..jannah da pandai ape dah..? meniarap tu dah bole gerak ke depan ke?dah laju dah?

Ummu Jannah said...

ait.. apsal kite sembang kt sini nih.. heheeh.. takpela.. memandangkan ko dh tnye.. jannah dh meniarap.. dh ke depan dh ke tepi.. tak tau la laju ke tak.. sbb bile die meniarap aku g buat keje.. tgk2 dh ke dpn.. aksi cm nk terbang tu dh salu la die buat.. hehehe..

Anonymous said...

xla..i juz bg my opinion...my experience..lalala

Anonymous said...

lina... aku ni suliza... klu aku, aku beli gak... sng aku nak wat keje... letak dlm walker n tambat kat mana2 yg buleh aku nmpk... kang biar merangkak ntah mana2 dia pegi... bukan utk guna slalu la... ada time... hehehe

halina said...

erm..tu la mek su..tp takpe la...mak aku pn ckp takyah..n laki aku pn takmau gak..so tak yah la kot..mmg senang klu kite nak wat keje tp tu la..dah laki aku pn tak bagi..so tak dapek la..